Ga naar hoofdinhoud
Navigatie - Reclamebureau Buro19

Schadenberg Groep

StrategieBrandingCampagneOnline MarketingWebsiteSEOSEASocial Media

Marketingstrategie en volledige uitvoering

Schadenberg Groep staat voor Infratechniek, Dakwerken, Stedegroen, Bouw, Schadenberg Water & Civiel en Vastgoed. De dochterondernemingen Plaisier B.V. en Koelemeijer Tuinen behoren tevens tot de organisatie. Door de synergie en samenwerking van de verschillende divisies en bedrijven, is de organisatie in staat om zich krachtig te manifesteren in een tijd waarin ontwikkelingen op het gebied van techniek, circulariteit en energietransities, elkaar razendsnel opvolgen.

Op basis van een uitgebalanceerde strategie, helpt Buro19 de organisatie op basis van doordachte en doelgerichte marketing- en communicatiedragers om zich klaar te maken voor de nabije toekomst.

Fusie

Strategische marketingmix voor bedrijfsintegratie

Voor een integratie van een extra divisie binnen de Schadenberg Groep heeft Buro19 een uitgebalanceerde marketing- en communicatiestrategie ontwikkeld. Vanuit de propositie van de corebusiness de aansluitende bedrijfsactiviteiten onder de aandacht brengen van bestaande en potentieel nieuwe doelgroepen. Met een strategische marketingmix en in de uitvoering, ontstaat synergie tussen alle verschillende divisies.

Meer weten?

Branding 2.0

Exponentiële groei van de organisatie vraagt om een passende uitstraling. Buro19 ontwikkelde ‘Branding 2.0’. Voor alle medewerkers en leveranciers eenvoudig online te raadplegen. Een dynamische voorstelling van een zeer professionele, hedendaagse organisatie, met uitgesproken ambities. De interactieve vormgeving zorgt voor een opvallende presentatie van de organisatie, haar producten en dienstverlening, die de doelgroep aanspreekt.

Meer weten?

Video’s

De kracht van storytelling komt met name tot zijn recht in video’s. Van bedrijfspresentatie tot het uitlichten van projecten, instructievideo’s, de onboarding van nieuwe medewerkers: voor Schadenberg Groep verzorgt Buro19 een breed scala aan (drone) video’s. Het continue verzamelen van videomateriaal, waardoor er een flinke beeldbank beschikbaar is, zorgt tevens voor het snel kunnen opleveren van steeds nieuwe producties. Sinds 2023 met een eigen drone en licentie.

Meer weten?

Geoptimaliseerde website

De bestaande website van Schadenberg Groep is overgenomen, geoptimaliseerd en in beheer genomen. Met als uitgangspunt de website te transformeren van globaal visitekaartje tot een volledig SEO geoptimaliseerd marketinginstrument met een strakke, eigentijdse uitstraling. Daarnaast hebben we de website uitgebreid met een ‘Werken bij’ sectie. Een compleet overzicht, met een uiterst gebruiksvriendelijk filter, om nieuwe werknemers en jonge talenten aan Schadenberg Groep te binden.

Geoptimaliseerde website Schadenberg Groep - Buro19

Algemene, algehele brochure

Traditioneel papieren uitgaven zijn eveneens onderdeel uit een gebalanceerde marketingmix. Voor het uitdragen van de gehele Schadenberg Groep hebben we een algemene, algehele brochure gerealiseerd. Met opvallende fotografie, teksten die het corporate verhaal vlijmscherp neerzetten en uiteraard een zeer opvallende vormgeving, worden de diensten, producten en referentie projecten van de zes verschillende divisies op krachtige wijze gepresenteerd. De algemene brochure is met name bedoeld om cross-selling positief te beïnvloeden.

Meer weten?

Naamswijziging van divisies

Op een uniforme wijze naar buiten treden als Schadenberg Groep zorgt voor herkenbaarheid. Omwille van de uniforme uitstraling van alle divisies, zijn de namen van Archangel Bouw en VBK Schadenberg gewijzigd naar Schadenberg Bouw en Schadenberg Water & Civiel. Het vraagt om multimediale aandacht om deze naamswijzigingen zeer nauwkeurig te communiceren richting de markt en bestaande en potentieel nieuwe relaties. Buro19 heeft onder andere nieuwe logo’s en huisstijlen ontwikkeld en vernieuwde landingspagina’s op de website van Schadenberg Groep geplaatst. Om bestaande klanten en prospects aan te schrijven, hebben we voor beide divisies een Direct Mail verzorgd. Met de reguliere postbezorging hebben zij een ludieke, opvallende mailing ontvangen.

Meer weten?